Ahead of

what’s next


ASM International
Brand Idenitity

 

 

 

Simpel gezegd: de wereld van vandaag, waarin computerchips niet meer weg te denken zijn, zou niet kunnen bestaan zonder ASM. Al meer dan 50 jaar staat deze prachtige Nederlandse onderneming voor innovatie en vooruitgang in de wereldwijde halfgeleiderindustrie.

 

ASM is een bedrijf naar ons hart – een authentieke, toonaangevende pionier. We kennen ze inmiddels door en door, want DartDesign is al meer dan een decennium met trots het communicatie- en merkbureau van ASM. Dus toen de vraag kwam voor een complete corporate rebranding, hebben wij als strategische designpartner deze uitdagende merkvraag met plezier opgepakt.

Een merk met effect

 

De nieuwe merkidentiteit moest trouw blijven aan alles wat ASM eigen maakt én recht doen aan de huidige status als wereldwijde innovatie-powerhouse. De recente spectaculaire groei van het bedrijf vroeg om een modern, dynamisch communicatie­platform dat recht doet aan een billion-dollar company.

 

Nieuw logo

 

Het vernieuwde logo is het hart van de nieuwe visuele identiteit, geïnspireerd door de zeshoekige vorm van een silicium­kristal – het basiselement in de half­geleider­industrie. Voor de nieuwe designtaal hebben we dit logo verfijnd en vertaald naar een elegant en flexibel grid­systeem dat alle ASM-communicatie verbindt.

 

 

 

Een compleet palet

 

De kleuren­combinatie van paars en ‘zand’ straalt kracht en authenticiteit uit, met paars als karaktervolle blikvanger en zand als verwijzing naar silicium. De  accent­kleuren turkoois en amber maken het palet compleet met een frisse, optimistische uitstraling.

 

 

 

Destination grid en impact marker 

 

Het subtiele geometrische lijnenspel van ons ‘destination grid’ is afgeleid van de hoeken in het kristalvormige logo en zorgt voor een gedurfd, samenhangend beeldidioom over alle media heen. De optionele ruitvormige ‘impact marker’ kan als toegevoegd visual device de vlakverdeling speels verlevendigen. 

Ahead of what’s next

 

Met deze rebranding laat ASM zien dat het een eigentijds merk is dat klaar is voor de toekomst. De nieuwe tagline is niet voor niets: Ahead of what’s next.

 

Ook een sterke brand identity nodig?

 

Neem dan contact met ons op. We helpen je graag!