Design to grow

 

 

ADEZZ Group
Brand Identity

ADEZZ vroeg Dart om hulp haar merken op te frissen. ADEZZ, ooit een start-up in design, productie en implementatie van tuinproducten, is razendsnel gegroeid en bestond ineens uit maar liefst zeven (!) losse merken. Ieder met een eigen naam, brand identity en doelgroep. ADEZZ had daarom sterke behoefte aan een goede merkhiërarchie en een vernieuwde branding. DartDesign wist wel raad met deze vraag en heeft ADEZZ en haar merken in een frisse, nieuwe jas gestoken.

 

Less is more!

 

Naar aanleiding van een strategische analyse en een diepgaande brainstorm/workshop is de hiërarchie van de zeven merken van ADEZZ gereorganiseerd en opnieuw gedefinieerd. Er zijn merken samengebracht en er is voor iedere combinatie van merken een nieuwe merknaam en brand identity gecreëerd.

 

ADEZZ Group bestaat nu uit drie unieke entiteiten: ADEZZ voor concept, design, productie en levering van tuinmaterialen en meubilair; een consumentenmerk met de focus op vuur, grill en barbecue, Forno; en een partij voor B2C/B2G outdoor straatmeubilair en ruimtelijk design, genaamd FURNS.

Moedermerk ADEZZ in de lead met een uitgesproken identiteit

 

Naast een sterke en compacte pay-off (‘Van A tot Z’), die letterlijk de eerste en laatste letter van ADEZZ omvat en staat voor de ‘one-stop-shop’ functie van ADEZZ Group, wilden we ook het logo voorzien van iets dat ADEZZ-eigen is.

 

Symbolische blaadjes zijn onderdeel gemaakt van het logo en vormen een link met de tuin en natuur waarin producten van ADEZZ tot hun recht komen. Voor het leidende merk, ADEZZ zelf, werd ‘Design to grow’ de slogan.

 

Het kleurenpalet van de natuur

 

Naast ‘gewoon’ een logo ontwikkelden we een herkenbare en unieke huisstijl, waarin primaire en secundaire kleuren het leidende merk (ADEZZ) definiëren, en tertiaire kleuren de overige merken herkenbaar maken én het totale kleurenpalet verrijken.

 

Groentinten, zoals Mosgroen, Bosgroen, Pistache, Appel en Magic Mint brengen de brand identity van ADEZZ tot leven en benadrukken de natuurlijke diversiteit van ADEZZ als organisatie en haar gevarieerde assortiment.

 

Ontvlam je merk

 

Consumentenmerk FORNO had al een sterke positie binnen de groep, maar een sprekende, op zichzelf staande brand identity miste nog. Met vuur, grill en barbecue als basis was er geen mooiere connectie te maken dan het element van verlichting gebruiken in het logo en het kleurenpalet van FORNO.

 

Een logo dat letterlijk brandt, gecombineerd met oranjetinten, donkerbruin, rood en zwart maakt een warme, vurige combinatie. Nieuwe markten en doelgroepen verleiden met deze warme look en feel: ADEZZ Group is er klaar voor om de B2C markt te veroveren met FORNO.

 

Ook een sterke brand identity nodig?

 

Neem dan contact met ons op, we helpen je graag!